Een Nieuwe Walk-Around VR-Ervaring Voor Disney

Op 5 januari was er dan de nieuwe Walk-around VR-ervaring van VOID, Star Wars: Secrets of the Empire voor het publiek in Disney Californië, voorafgegaan was er een lancering in december in Disney Springs, het grootste moment tot nu toe voor virtual reality.Vele maanden in de maak, deze gezamenlijke inspanning van ILMxLAB en The VOID wordt ondersteund door Disney, een van de meest bekende franchises aller tijden. De 360 graden camera maakte dit jaar ook een enorme groei mee.

Menigten Enthousiaste Toeristen Willen Dit Proberen Dat Kan Toch Niet Anders?

Laat in de harten van Disney’s vakantiekoninkrijken, menigten enthousiaste toeristen zullen ongetwijfeld gretig een virtuele Stormtrooper-helm aantrekken en op een Star Wars-avontuur stappen. Het team bij The VOID, wij hier bij Nomadic, en een handjevol andere bekwame bedrijven zoals DreamScape creëren een geheel nieuw verhalen medium met behulp van virtual reality, tactiele feedback en omgevingselementen. Deze overlay van virtuele ervaringen op een echte, fysieke omgeving is geëvolueerd uit het rijk van film, gaming, decorontwerp en motion capture.

Star Wars VR-Ervaring Wordt Gezien En Gekopieerd

Naarmate de Star Wars VR-ervaring zich ontwikkeld en we een nieuw jaar tegemoet gaan, is het een goed moment om een ​​kijkje te nemen naar de ontluikende locatiegebaseerde VR-markt, hoe we hier zijn aangekomen en waar we naartoe gaan. Walk-around VR installaties zoals die bij Disney zijn nu voor publiek beschikbaar, ze zijn echt anders en nieuw – het verhaal wordt niet louter verteld door visuele input, maar door zintuiglijke ervaringen.

Een Vorm  Van Entertainment Die Overal Beschikbaar Is

Het is een nieuwe vorm van entertainment die nooit in een huiskamer of kelder kan bestaan; de ervaring vereist fysieke interactie met de ruimte, rekwisieten en andere deelnemers. Omdat het zo nieuw is, zijn er twee basisbenaderingen voor het boeien van interesse, en uiteindelijk voor klanten: focus op waar mensen naartoe gaan – grote toeristische bestemmingen (Times Square, Disney), of focus op waar mensen wonen – bijv. elke stad die groot genoeg is om een ​​bioscoopmultiplex te ondersteunen.

Verenigde Staten Koploper Qua Markt Groei Virtual-Reality

In de Verenigde Staten groeit de markt, maar we zien een veel sterker opkomende markt in China, Japan, India en andere regio’s met een hoge bevolkingsdichtheid. In landen waar uitgaan van het huis de geprefereerde sociale activiteit is vanwege ruimtegebrek in het huis, tonen onze waarnemingen een zeer sterke interesse in locatie-gebaseerde VR-ervaringen.